Translate

duminică, 15 mai 2011

Punctul meu de vedere dupa Eurovision 2011 din Dusseldorf

CE bine ca V-AM REGASIT!
De foarte multa vreme, tineam sa va impartasesc ceva!
Daca pana acum, in perioada recent incheiata am postat multe lucruri interesante,opinii, muzica deosebita, acum am decis sa va supun atentiei cu cateva ganduri, referitoare la seara trecuta si la evenimentul denumit- Finala Eurovison 2011 din Dusseldorf!


Germania si-a onorat statutul de tara organizatoare. Ireprosabil tot! De la prima la ultima notiune, acest popor, cu statut de oameni harnici si seriosi au ridicat nivelul tehnic si organizational la cote, standarde inalte.
Insa, altceva m-a indispus.
Pe de o parte, stand de vorba cu foarte multi prieteni, nu am cum sa regret prestatia Romaniei (in mare parte destul de buna) cu...sistemul de jurizare ce, m-a dus cu gandul la un cuvant ce exista de cand lumea..."favoritism!"
Da, in aceasta editie, ca de fiecare data au existat si exista voturi ce se bazeaza pe criterii clientelare, politice, geografice sau interese ce depasesc intelegerea , bunul simt si chiar decenta!
Bineinteles, acum nu o sa arat cu degetul sau o sa acuz degeaba! Insa, aceasta editie a fost una mai..."curata", in sensul ca, reprezentanta Azerbaidjanului a plecat victorioasa, chit ca in concurs au fost destule piese egale sau chiar mai bune valoric (cazul Italiei, cazul Frantei sau cel al...Spaniei!)

Nu mai este nicio surpriza in privinta sanselor si...voturilor acordate melodiei baietilor de la Hotel Fm- " Change the world!"
Fra sa ne asiguram o coregrafie deosebita, fara sa excelam la prestatia de a face "show", ne-am clasat numai pe locul al 17-lea!
Ca sa nu inflamez prea mult spiritele, cred cu tarie (ca de foarte multe ori), factorul geo-politic, strategic a primat!
Nu mai ramane decat sa speram ca, la anul vom fi "bagati in seama" de natiunile si popoarele europene!
Cat priveste castigatoarea-Azerbaidjanul, nimic aparte nu a transmis. Linie melodica saraca, interpretare lipsita de stralucire...Doar jocul scenic a primat, ascunzand si astupand ..oarecum multitudinea de falsuri livrate en-gros de fata azera...
Oricum, acest concurs demonstreaza inca o data ca ALTCEVA sau ALTCINEVA manevreaza, dupa bunul sau (lor) plac interesele acestei multimi, mase!
Nu sunt adeptul acestui fel de abordare subiectiv, insa cred ca exista la nivel global o teorie a conspiratiilor ce se grefeaza si pe aceasta nisa denumita- Eurovision!
Pana la urma, cu tot gustul amar...m-am bucurat de exceptionala organizare, tipic teutona a acestui eveniment!
Si de aceasta data, factorul geo-politic a primat! Nici nu mai conteaza pe ce loc s-a clasat piesa baietilor de la Hotel Fm. Din punctul meu de vedere, a fost cu siguranta mai buna decat cea a castigatorilor. In plus,fara un refren, fara o melodicitate exceptionala, am sesizat o interpretare jalnica la vocea feminina, cu multe, dar multe note false...
M-am ingrozit., gandindu-ma ca altele sunt RATIUNILE unor popoare si altceva se vrea.... Nu mi-au trebuit decat cateva momente, pana sa asociez acest concurs, show intru totul foarte bine organizat cu ALTCEVA, si mai bine pus-maniera de vot...
Pana data viitoare, fara sa par altcumva decat as fi va las sa va bucurati de aceasta minunata luna Mai!
Nu inainte sa audiati, macar o data piesa ce am considerat-o principala favorita ( Franta) ce a dezamagit prin prestatia artistului


Pe final, bucurati-va de un moment aparte si de cea mai frumoasa si neasteptata piesa a Italiei (revenita dupa 17 ani) ce seamana extrem de mult cu muzica inegalabilului Scott Joplin!




Cu simpatie si prietenie,
Zadkielix alias D.M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu