Translate

marți, 21 iunie 2011

O parafraza emotionanta dupa Rabindranath Tagore

"...Te iubesc, draga mea. Iartă-mi astă iubire. Ca o pasăre ce şi-a pierdut cărarea m-ai prins în umbra aripilor tale, că vălul sufletului meu săgetat de puterea ta căzu. Acoperă-l cu mila ta, draga meu dragă, şi iartă-mi astă iubire.
Şi dacă nu mă poţi iubi, draga mea, iartă-mi astă durere. Nu-mi zvârli priviri răutăcioase din depărtarea zărilor. Mă voi strecura în colţul meu şi înmărmurit voi rămâne în puterea îngândurată a nopţii. Cu amândouă mâinile acoperi-voi ruşinea ochilor mei. Întoarce-ţi faţa de la mine, draga meu dragă, şi iartă-mi astă durere.
Şi dacă mă iubeşti, draga meu, iartă-mi astă bucurie. Când sufletul meu e scăldat de valurile fericirii, nu râde de rătăcirea mea învolburată de primejdii. Când înălţată pe soclul puterii te conduc cu tirania dragostei mele, şi când, ca o zeiţă, îmi închin ţie darurile mele, primeşte-mi mândria, draga meu, şi iartă-mi fericirea."






  Si, ca sa inchei as dori sa subliniez importanta acestei definitii.Ce anume reprezinta DRAGOSTEA?









Dragostea nu este un produs al fiinţei umane. Nimeni de pe pământ nu poate să-şi revendince dreptul că vreodată a inventat dragostea. Ea nu face parte din potenţialul uman. Dragostea nu se poate obţine prin transmiterea genelor din părinţi în copii, nici prin educaţie sau maturizare. Ea nu poate sa fie produsa de-alungul anilor de experienta pe care o persoana ar putea s-a aiba . Multi astazi folosesc cuvintul " dragoste " intr-un mod nepotrivit. Daca am intreba pe multi sa ne de-a definitia dragostei am obtine tot atitea raspunsuri. Unii ar spune ca este un caracter , altii ca ar fi o atitudine, altii ca ar fi poate un produs al vointei sau al educatiei iar altii un sentiment reciproc . Cred ca cea mai buna definitie a dragostei care ne da o identificare absoluta a ei este definitia apostolului Ioan. Sa o citam : " Dumnezeu este dragoste; si cine ramine in dragoste, ramine in Dumnezeu si Dumnezeu ramine in el " , ( 1 Ioan 4: 16 ) 
1.O parafraza emotionanta dupa Rabindranath Tagore 
2.Un adevar universal valabil desprins din invatatura crestin-ortodoxa
                     
                                                        Zadkielix alias D.M
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu