Translate

miercuri, 2 iulie 2014

Impresie de Iulie...

Impresie de Iulie...

  In ziua in care ne aducem aminte cu evlavie si recunostinta de figura legendara a domnitorului Stefan cel Mare-2 Iulie, totul pare ca ar fi intrat intr-o stare de normalitate, de calm.
Numai ca, in aceasta efemera stare, in aceasta tara guvernata de "rosii" -datorita unor "factori de decizie" anumite minoritati au cam inceput sa-si dea arama pe fata!
 Nu o sa invoc "celebritatea" unora care se afiseaza la procese penale , la cumetrii prezidentiale si acum fac delciul presei politice sid e scandal de pe aceste meleaguri..
Dar, observand trand-ul de "neasemuita" nesimtire, de acumulare de trufie bazata pe niste legi ce-i protejeaza mai dihai decat vechii sclavi de pe plantatiile Imperiului Roman, ma simt dator sa spun si eu ceva..
Cu decenta, cu demnitate dar si cu un anume fel mai direct in transmiterea mesajului!

De aceea,drepturile noastre, ale populatiei majoritare s-au cam transformat in indatoriri!
Avem poate mai multe din aceasta categorie decat ..populatiile co-locuitoare!
Totusi reamintesc!
Daca sentimentul de apartenenta pentru multi este doar o simpla "vorba-n vant", eu unul nu ma pot dezice de graiul si de mandria de a fi fost nascut aici!
...
Si,hai sa recapitulez pentru toti...cam cine as fi...
Sunt Roman. Dobrogean de loc. De la nastere am fost asa, si asa o sa ma consider pana Dumnezeu ma va lua si ma va judeca!
Pe ce ma bazez?
Simplu! Vreau, nu vreau, asta sint.
Am niste stramosi.
Am o cultura.
O pregatire!
O meserie frumoasa, dar nepretuita de multi...
Poate ca am un viitor!
Am cu siguranta si un trecut.
Si un viitor.
De ce sa neg asta, si sa ma prefac ca as fi altceva?


Statul rezolva oare orice fel de problema?
 Nu e cazul sa ma inflamez nici eu si nici pe Dumenavoastra, fidfelii mei cititori...Insa nu este un mod politically fair de aavea atata "respect" si "consideratie" fata de orice minoritate ce, cu mefienta au cam inceput sa dicteze si sa impuna anumite lucruri!
Numai ganditi-va cine se afla in fruntea Ministerului Culturii...
Dar, sa nu denaturam discutia si firul limpede al celor prezentate pana acum...


Hai totusi sa lansez o exagerare cu rol motivational!
Ca de exemplu...
Minoritatile din vremea lui Stefan cel Mare (turci, tatari, polonezi, bulgari, cazaci etc) nu erau organizate si supuse comunitatilor noastre?
Sau va imaginati ca luptele pentru independenta Moldovei ar fi fost doar niste gogorite frumos ambalate ale istoricilor, demne de a impresiona pe copii nostrii la lectiile de istorie?
Acum, sa revenim la actualitatea nostra. mereu deformata si supusa ochiului mass-mediei (ce , de fiecare data are darul de a expune ce vrea...)
Dar hai sa o luam in mod invers: de ce ar fi fost fair pentru cei nascuti romani sa suporte niste inadaptabili (numele de Jobbik sau chiar cel de regionalizare nu va da frisoane?) intr-o lume in care la acea data viata era grea, uneori periculoasa de-a dreptul?
Pentru ca Dumnezeu ne-a dat aceasta tarasa o administram , precum stramosii nostrii au realizat atatea si atatea generatii!
Oare ce anume i-a impins intr-o lume fara macar sa-i intrebe daca vor???

Sau, reformuland...
De ce avem aceasta eterna obsesie ca o minoritate are numai drepturi?
De ce credem, sau cel putin unii cred, ca o limba materna diferita te face, in vre-un fel, minoritar?
De ce, tot la fel, unii cred ca o culoare a pielii te face, in vre-un fel, minoritar?
Parca, in primul paragraf al Constitutiei ne nasteam egali.
Repet...In drepturi, si in obligatii.

Si, tot asa, daca , printr-o minune Dumnezeu i-ar mai permite o vizita lui Stefan cel Mare in zilele noastre, ce oare va avea de spus cand va afla atatea "jocuri de culise" puternic impregnate de notiuena de "politically correct"?
 Eh, si acum daca nu v-am provocat mirare sau stupoare, cu voia Dumneavoastra as vrea sa inchei, nu inainte sa v-aduceti aminte ca fiecare dintre noi avem o datorie atat fata de noi insine cat si fata de mediul, de tara si de urmasii nostrii!
Poate ca ar fi timpul sa ne "venim in fire", "in simtiri" ...pana nu va fi (prea) tarziu!
Si, glumind...nu degeaba ne tot canta imnul..."Desteapta-te romane!"
Si, va las si o poza ce-l reprezinta si-i face cinste acestui OM ADEVARAT- Stefan cel Mare!





Si, inchei aici cu speranta ca nu v-am indispus sau plictisit in exces,

Zadkielix alias Prof. Dr. Daniel Mihai

4 comentarii:

  1. Un articol interesant,ar trebui citit și..înțeles de mult mai mulți!Eu,totuși,am încredere în poporul român,știu că este un popor luptător,indiferent cât i-ar fii de greu,se va ,,trezi,, și va birui!!Binele trebuie să învingă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect si frumos zis!Numai ca, din aceasta postura ar trebui sa ne situam ceva ...mai multi! =) Si eu cred in neamul meu ca, odata si odata se va "trezi" din amorteala!

      Ștergere
  2. Da,dar sa nu uiti ca noi,in 100 de ani de Romanie Mare,nu am fost in stare sa ii invatam pe toti ungurii romaneste si pe toti tganii civilizatia.Dimpotriva,ultimii amintiti ne-au invatat ei apucaturile lor.Astept impresia din August.

    RăspundețiȘtergere
  3. Fii fara grija ca vor mai fi asemenea postari pe subiecte "sensibile", tratate insa cu decenta si seriozitate! =)

    RăspundețiȘtergere