Poate știți sau poate nu.
O noua problema "de caz!"
DATELE PROBLEMEI SUNT SIMPLE....
Avem o tara! Posedam specialisti ce copiaza , pe banda rulanta orice.
Avem ministru ce inaugureaza in Shanghai turismul , implicit tara...
Insa, rezulta de aici un alt romanism-acela al cheltuirii nejustificate a unor sume, ce, niciodata nu vor mai fi recuparate.
Undeva, PARCA NE-AM FI întors prin timp! Nu avem de a face cu niște acte obișnuite! Nicidecum!
Ce mai avem de oferit?
Scandal, nicidecum brand sau promovare de turism.
AM sa explic....
Am tot auzit pomenindu-se de “brandul de ţară”, până mi-a intrat timpanul în grevă. Că madam Udrea habar nu are pe ce s-au dus banii… nu mai e nicio şmecherie. Voturile trebuiau cumva plătite. Mai grav e că oameni oarecum educaţi au repetat până la saturaţie sintagma asta “brand de ţară”.
Hai să ne înţelegem: nu e vorba de niciun brand! Discuţia se învârte în jurul unui logo. Atât. Iar hilara construcţie a firmei spaniole are ca obiect atributele de identitate vizuală. Plus un slogan cretin. Am convingerea că se găseau în ţară graficieni talentaţi care puteau concepe un logo mai inspirat, original şi cu mai multă semnificaţie. Iar pentru slogan aveam şi pe aici destui ...baieti care puteau născoci ceva care să ne reprezinte.
Brandul, fie el şi de ţară, e o chestie mai complexă, care poate conţine şi un logo ori un slogan, dar care categoric nu se limitează la asta. Iar brandul ţi-l faci singur. Niciun consultant, oricât de priceput ar fi, nu are cum face asta în locul tău. Pentru că, în cele din urmă, brandul se referă la acele atribute, subiective şi obiective, care descriu un produs sau un serviciu ori un pachet de produse şi/sau servicii. Adică acele atribute care îl diferenţiază şi îl individualizează. Un logo e doar un briz-briz care conferă identitate vizuală.
CORECT?
Uite momentul în care a izbucnit scandalul logo-ului copiat de pe internet pentru brandul turistic al României, ministrul Elena Udrea s-a apărat afirmând că firma care l-a executat este o firmă cu prestigiu mondial în lume. Care a mai realizat branduri și pentru alte țări. Practic, Elena Udrea a scos în față ”ștampila” firmei. Deși, a uitat să întrebe (sau să se asigure) că pentru brandul României vor lucra aceeași oameni care au creat campaniile anterioare.
Rezultatul final arată un alt rezultat! Cum oare au lucrat ei, 'specialistii" la brandul turistic al României, dincolo de povestea copierii de pe internet a logo-ului. Drept pentru care, plătind ”ștampila” (firma) și nu produsul în sine, România s-a ales cu o făcătură denumită ”brand”. Ministerul susține că încă nu a efectuat plata (estimată la aproape 100.000 de euro din contractul total). Ar fi revoltător să o facă.
E vorba de circuitul banilor sau al (fraierilor) în economie. Când e vorba de bani publici, lucrurile se schimbă însă. Pentru că acei bani reprezintă o investiție. Nu e o cheltuială de ”fițe”. Acel logo trebuie să producă. Să-i convingă pe turiști să aleagă România ca destinație de vacanță. Asta e problema.
Mă rog, în toată povestea asta, există și un lucru bun. Poate măcar o parte dintre cei care au aflat și citit despre povestea frunzei lui Udrea vor înțelege un lucru și se vor vindeca de un complex: cel al marilor firme din străinătate. Își vor da seama că, nu de puține ori, tot renumele lor nu ține decât de publicitate și de PR. Și că atunci când vrei să faci un lucru bun e bine să lucrezi cu oameni. Nu cu branduri, firme sau ștampile....
De aceea, mi-am permis sa despic firul in patru si sa las in pace pe tot soiul de frustraţi aflaţi în pragul ratării (majoritatea, chiar bine dincolo de el) ce încearcă să ne explice la toate televizoarele care se înghesuie să-i difuzeze, într-o goană disperată după bruma de popularitate care oricum durează maxim o săptămână, că e de porc să nu fi avut măcar o tentativă de promovare a turismului mai..."colorata" sau mai altfel!
Huoooo!
:))
Zadkielix alias D.M
.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu