Translate

duminică, 5 iunie 2011

Poem uitat si redescoperit

Luna iunie 2011 a adus mult-asteptata caldura, in arealul denumit Romania. Toata lumea, in putine cazuri se poate plange de insuportabilitatea acestei perioade, din punct de vedere termic.
Insa, nu despre acest subiect am dorit sa propun si sa scriu aceasta postare.
Din vremuri recent trecute, am cules pentru dumneavoastra un poem inchinat tortionarilor, celor ce au chinuit si au omorat (cu atat bestialitate, ferocitate) pleiada de intelectuali ai Romaniei...
Si, ca sa fac un arc peste timp, acest poem apartinand lui Oprea Marius, si inclusa in volumul "Adevărata călătorie a lui Zahei", semnata de V. Voiculescu este o capodopera.
Multitudinea de imagini, de trairi si de sentimente sunt acumulate intr-un intens crescendo, in care forta narativa, forta ideii are capacitatea nemaipomenita de a devasta orice constiinta.
Mentionez ca aceast scurt insert se regaseste la pagina 279, Editura Humanitas, Bucureşti şi este una dintre lucrarile de referinta din Taina Rugului Aprins.


"O, tu scump şi drag comandandant suprem miliţian,

Ce porţi epoleţii tăi acolo cu elan,

Pe infractorii cei nelegiuiţi îi prinzi,

Şi pe duşmanii poporului tău îi învingi.

În aceste cumpene grele, mereu externe,

Tu stai de veghe cu înţelepciunea ta,

Steagul roşu să triumfeze. Toţi înainte,

Tu cu vigilenţa ta, eu cu pana mea"


Si acum, ganditi-va oameni buni pe cine si ce gasim in fata sau in...varful piramidei!

...
Zadkielix alias D.M

2 comentarii:

  1. Poem dedicat lui Alexandru Drăghici, “brutalul ministru de interne din anii stalinismului,”, publicat în 16 aprilie 1963, cu zece zile înainte de moartea lui Vasile Voiculescu de tovarăşul Apostol care spune “Scriu ersurile acestea nu în formă de ars poetica, ci cum mă îmbie fluidul meu şi-mi conduce pana de condei pe această filă albă de hîrtie”

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei su fost si ei sunt inca/Si-ar fi in neamul romanesc/Caci rupti sunt ca din tare stanca/Securistii orisiunde traiesc

    RăspundețiȘtergere