Translate

vineri, 17 septembrie 2010

“Corsarul. Falk”, de Joseph Conrad

“Corsarul. Falk”, de Joseph Conrad


Reprodu din memorie o strofă din versurile scrise și nepublicate de Sorin Ovidiu Vântu în tinerețe.

Vom analiza strofa trimisă de tine și, dacă e pe gustul lui Dinescu și CT Popescu (chestie pe care o vom stabili tot noi), te vom premia cu o carte oferită de Editura Nemira: Corsarul. Falk, de Joseph Conrad.

Iar raspunsul meu este urmatorul!

SOV a lasat posteritatii, fara a face reclama aceste versurti nemuritoare, de-a dreptul impresionante:

“M-am născut din doi giganti
Ca un latin sadea din Carpati,
Aici, pe mandrul dulce plai,
Asemeni unui colt de Rai.

Cu smecherii de-nceput,
Gelu, Glad, Menumorut,
Ion, Seneslau si Litovoi,
Eu am fost printre eroi.

Pentru că-n 2000 de ani
N-am rămas pur rRoman,
M-am amestecat cu niste adevarati,
Traficant de vise si iluzii, huooo ratatzi!

Acest pămant frumos, bogat,
N-a fost nicicand manageriat,
Stăpanul său adevărat,
Am fost si-am stat darz, l-am apărat.

Am fost invins, dar nu răpus
Si ocupat, dar nu supus,
Căci fortele mi-am adunat
Si orice jug am scuturat.

Cum apa peste pietre trece,
Toti fni-istii vin să plece
Impovărati de bogătii
Din ale tării avutii.

Aici, in Arcul Carpatin,
Suntem popor daco-latin,
Aici am fost, aici voi fi
Si nimeni nu ma va clinti.

Istoria ma va cunoaste
Timpuri nu vor mai renaste,
Se vor abate noi furtuni,
Dar vom rămane toti Romani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu