Translate

vineri, 18 decembrie 2009

Revolutia Romana Memento-20 ani

Decât numai păzeşte-te şi îţi fereşte cu îngrijire sufletul tău, ca să nu uiţi acele lucruri pe care le-au văzut ochii tăi şi să nu-ţi iasă ele de la inimă în toate zilele vieţii tale; să le spui fiilor şi fiilor feciorilor tăi.” Vechiul Testament (Deuteronomul 4:9)

În urmă cu 20 de ani, la Timişoara, s-a deschis focul asupra manifestanţilor anti-comunismului. Pe vremea aceea, eu eram doar un copil. Nu am experienţe personale de relatat şi nici dreptul de a face analize referitoare la evenimentele de atunci.
Totuşi, locuind în Constanţa şi bucurându-mă de libertatea venită în urma luptei şi a sacrificiului revoluţionarilor, am o datorie morală. Sunt dator să reamintesc şi aici,pe blog-ul meu, că în 17 decembrie 1989, sângele vărsat la Timişoara a însemnat începutul sfârşitului pentu regimul comunist.

Am început cu un citat din Vechiul Testament deoarece se referă la un episod din istoria poporului evreu. După ce Dumnezeu i-a scos din pustiul Egiptului faraonilor şi i-a dus în ţara promisă, le-a poruncit să ţină minte tot ceea ce făcuse pentru ei. Să povestească minunile Lui din generaţie în generaţie. Un mesaj de-a dreptul emoţionant,veşnic actual.
Nu cred in speculaţii pe care unii sau alţii le-au tot livrat atata si atat timp!Revoluţia din decembrie 1989 este mai mult decat atat!
De aceea, tocmai acţiuneade a povesti ceea ce au trăit e mai mult decat o datorie morala!
Cei care nu au fost acolo, avem nevoie de astfel de istorisiri pentru a învăţa să respectăm. Pentru a nu intra din nou în laţ la fel ca nişte câini salbaticiţi care se întorc să-şi guste propria vomă.

Revoluţionarii merită toată aprecierea noastră. Trebuie să le fiu recunoscător pentru că mi-au oferit liberatea, indiferent de ce am ales să fac în ultimii 20 de ani.
Iar pe cei care au fost cândva torţionari şi asasini, sper, pentru liniştea noastră sufletească, că îi va putea ierta Divinitatea!
Nu incit la ura!
De aceea ar cfam trebui să scăpăm de ura care se transformă treptat în amărăciune şi să mergem înainte recunoscători pentru libertatea de care acele suflete si-au dat viata!!!

Dumnezeu sa-i invredniceasca!



Zadkielix alias D.M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu