Translate

vineri, 6 noiembrie 2009

Cateva intrebari despre Lume si Viata

Intr+adevar o tema chiar simpatica ce implica parerile fiecaruia in legatura cu niste argumente biblice, propusa de organizatorul nostru de concurs,domnul  Florin...intrebarile suna cam asa...


De ce li se intampla lucruri rele oamenilor buni ? 

In primul rand, eu cred ca omul este acel produs, acea emanatie a spiritului, cladit dupa chipul si asemanarea Providentei…
 Deci, oricat s+ar demonstra ca nu am avea valoare, am fi  doar o specie mai…noua in Univers, nu o sa dau inapoi cu aceasta idee-
 In schimb,oamenilor buni li se pun in fata incercari pentru a li se proba anumite calitati, daruri in conditii adecvate, numai de Dumnezeu stiute, cunoscute.
 De asemenea nu am pregatirea necesara in a cataloga de ce anume se intampla. Un lucru este cert! Indubitabil,nu cred ca pot sustine teorii sau argumente ce se leaga de aceasta fina si spinoasa problema. In a afirma ca un om este bun in totalitate, pentru ca nimeni nu este perfect mi se pare la fel de ciudat ca si acel rationament ca cineva ar fi mai bun, mai cast si mai vrednic dupa altul, netinand cont de nici un criteriu, ci doar dupa o aparenta privire.
 E bine de stiut ca mai toti avem defectele si partile noastre  bune si rele, pe care le folosim sau nu!
In al doilea rand, lucrurile percepute de noi asa-zis negative, rele, sunt in modalitatea aceasta percepute de noi, pentru ca noi nu avem acel simt al dreptatii , echilibrului sau echitatii. Deoarece odata cu asumarea pacatului, ispitirea si  alungarea din Eden, am devenit muritori dar si…cunoscatori ai Binelui si Raului, in orice fel de imprejurare.
Daca Dumnezeu stie tot, de ce trebuie sa ne mai rugam ?

Rugaciunea este arma oricarui bun crestin, e convorbirea noastra cu Creatorul. Daca am inceta acest dialog ar fi groaznic. Nu numai ca am fi precum aceia ce sustin tot felul de bazaconii, ci am fi mai rai, mai inversunati unii bfata de altii si chiar ne+am asemana cu cei ce+l reneaga pe Dumnezeu.
 Rugaciunea este acea operatiune de intretinere a vietii spirituale.
Daca suntem o natiune "crestina", de ce facem lucruri "necrestinesti" ?


 Ne asemanam perfect cu poporul ales de Dumnezeu-evreii.Mai tot timpul incercam sa gasim retete de succes care ar fenta fin orice
 Si, in afara de asta,datorita faptului ca suntem din ce in ce mai absorbiti de lumea telurica, materala am devenit acaparatori de patimi, orgolii si mandrii de-a dreptul nejustificate, Deseori,nu ne mai dam seama cum facem aceste  lucruri necrestinesti, pe care uneori le regretam, alteori nu. Insa, masura lucrurilor este data tot de calitatea fiecaruia, de om.
Unii spun de anul 2012 ca ar fi anul final, voi ce parere aveti si cum va pregatiti pentru asta ? 

Cu nimic special.
 Atat timp cat ar trebui sa fiu constient ca am o anumita responsabilitate aici, o anumita misiune de dus la un final, nu ma intereseaza forma in care ma voi afla in anul 2012.
 Este posibil ca in acele timpuri sa fiu mai degraba mai pregatit sau mai putin pregatit. Insa, dupa umila mea opinie trebuie sa insist asupra faptelor bune si asupra partii luminoase ce se afla data de Sus , cu generozitate de Dumnezeu.


p.s

Cu dorinta de a spune deschis si transant, am considerat aceste intrebari ca fiind extrem de bine-venite, potrivite, adecvate.Multumesc celor ce s-au gandit si la mine.
 Nefiind in localitate, accesul la aceasta lume virtuala s-a realizat ceva mai greu.
 Insa, am revenit!
 De aceea,acest articol este scris in cadrul concursului "Asul de romb". In afara de mine vor mai participa si: Geocer, Simion Cristian, Gamalia, Elena Marin Alexe, Turisticus. Daniel Mihai, Iulia, Florin

Daca v-a placut articolul, ma puteti vota pe blogul domnului Florin: 

                                             Zadkielix alias D.M


Un comentariu:

  1. Intrebarile sunt actuale, bine-venite, care te provoaca la meditatii adanci. Raspunsurile care le-ai dat sunt pertinente si in general valabile. Se vede ca ai o anumita educatie si pregatire teologica. Bravo tie!

    RăspundețiȘtergere