Translate

marți, 21 aprilie 2009

Politichie si politizare-chestiuni sensibile

S-a petrecut...
De a-bia am parcurs aceste Sfinte Sarbatori Pascale ca, de la ceva departare ecourile unor anumitzi shi importantzi oameni nu s-au lasat asteptate.Ca , vorvba accea, nimic nu pare imposibil sau..."Impossible is nothing", cu singua precizare ca acest Nimic , in aceste vremuri se personifica...
IN CE ANUME?
nU VREAU SA PAR UN NENOROCIT DE ZIARIST SAU UN BLOGGER CU o anumita vocatie de a,,"se lua in (scuzati expresia) dinti cu totii", dar in aceste chestiuni destul de sensibile ce ating sfere cu adevarat inalte unde, netrbnicul de mine nu ar cuteza si nu are cuvant de a...comenta.
Totusi, asa precum ma stiti, fara sa improsc cu noroi sau cu altceva, imi formulez si eu aici punctul meu de vedere.
Povestea cu aducerea Sfintei Lumini tocmai din Tara Sfanta- Israel mi se pare un lucru bun. Dar, (fara sa devin patimas) amestecarea politicului lasa un efect de...neuitat, gretos si cu profunde implicatii ce vadesc doar interese personale, meschine sau lipsite de o motivatie reala...
O premiera exceptionala pentru credinciosii ortodocsi din Romania a fost faptul ca unii dintre ei au fost fericiti de 2 ori cu acelasi tip de Lumina Sfanta, tocmai datorita zelului pe care unul dintre politicienii zelosi si destoinici ai acestei tari preaminunate l-a aratat. Cum sa va spun ceea ce s-a intamplat, in cuvinte reale, potrivite si demne de a marca "evenimentul" inimaginabil?
Este greu de inteles si poate chiar de justificat dorinta presedintelui Consiliului Judetean Suceava de a-l concura pe Inalt PreaSfintitul Patriarh Daniel, aducand pe cont propriu, cu sponsorizarea parlamentarilor din judet, Lumina Sfanta de la Ierusalim...Ceva imi transmite ca aceasta incercare de "spalare" si de "imaculare" a imaginii tot mai penibile si degradante a acestor oameni "cu functzii" a fost ceva teatral, realizata insa cu o fina dexteritate de acest..."flutur" al poltichiei autohtone.
Politicienii acestia par desprinsi dintr-o alta Galaxie in care predomiuna numai ei, numai viciile lor cat si fantomele ce ii bantuie, ii muncesc. Imi cam pare rau (nu de ei) ci de toata aceasta multime ce se uita la dansii, ca la un spectacol viu antrenant si in acelasi timp plin de un RIDICOL IMENS.
nU IMI PLACE SA NOMINALKIZEZ SA DISTING DAR IMI PLACE SA REMARC DAR mai totzi par decupatzi din categoria "spagari, trisori si nesimtiti," avand doar acel suflu de a ...fi primi cu orice fel de mijloace. De fapt ei inseala , dar sunt inselati pana la urma...Sunt atat de disperati dupa imagine, incat ei nu au nimic nimic sfant in ei.
Remarcam cu tristete ca pana si Sfanta Inviere a devenit subiect de...mondenitatzi, atunci cand se serbeaza la malul marii si participa (saracutzii, ca sa-i vada multimile cat de piosi ar fi...)Degeaba isi aplica cu o gratie demna de Guiness Book seturi de inchinaciuni realizandu-si zeci de cruci si aprinzand lumanari.
CAA SI ACEI FARISEI POMENITI DE mANTUITORUL SI DEMASCATI IN PILDE ,ei cauta slava oamenilor, nu a lui Dumnezeu. Singurul lor ....dumnezeu reprezinta banul si functia lumeasca iar pentru aceste scopuri nu se dau in laturi de la nimic. Si este valabil pentru majoritatea chit ca se numeste flutur, Fluras sau altcumva...
Daca ma aprind mai mult, zau ca nu ma mai opresc, insa din respect pentru aceasta lume ce se vrea a se ...crede mai interesanta (deci nu mai curata sau buna) am sa dezvalui si o alta fateta a acestei probleme...
In general,traim intr-o tara condusa de niste creaturi (nu e jignire!) ce seamana leit cu niste traficanti,ce se plimba in coloane oficiale si cu limuzine negre,ce dicteaza dupa cum vor si "taie si spanzura"..."asa cum le place!"
Cum asta? Daca pana si distinsii procurori au angajati legiuni intregi de oameni pe post de bodyguarzi,nedreptatesc mult si mai au si acel tupeu de a se da oameni cinstiti...
Asemeni lor, clasa politica acumuleaza NUMAI MATERIE... Gestul acestui domn de ...'a fi in ton" cu Sfintele Sarbatori e doar ceva transcris din inimaginabila lor vointa de a demonstar ca ..."traim bine!"
Pai cum altfel cand ei doar acumuleaza si au case si averi exorbitante, cu o nesimtire caracteristica criminalilor ajunsi vedete, asa peste noapte.
Dar ei continua sa infaptuiasca (nu numai oua de lemn impresionante) ci si alte fapte ce ar "arunca numai praf in ochi" pana si acelor oameni alesi...
Si isi doresc si notorietatea si....iubirea profunda a multzimii, de fapt e ceva saemenator satisfacerii orgoliului lor nemasurat...
Retoric ma intreb, oare chiar nu au altceva mai bun de facut? Sau, asa strengareste nu o mai fi ramas nimic de furat???
Sau toata aceasta "clasa politica" ne crede atat de inaptzi, atat de trogloditi si incapabili de a ne exprima..?
n politician onest, cat de cat la locul sau... poate a si rams oarecum onest acest Acest domn-Flutur de "Suceava" imi reimprospateaza memoria deoarece aceasta "aducere de Lumina sfanta" m-a lasat CU GURA CASCATA! Fara sa fiu prea atent, aproape ca m-a surprins . Aceasta perplexitate nebanuita ,cu EVIDENT IZ ELECTORAL nu PREA stiu sa o etichetez... Oare de ce resort intim a avut parte, deoarece abnegatie si evlavie (mi-e cam greu sa cred ca ar fi fost vorba) si cum anume s-a infiltrat ,in mintea acestui politician ideea pentru a savarsi aceasta... "operatiune" - de un prost gust incredibil?
Pe final, fara de caterinca gratuita am o mica creatie de ...inchinat!
Multumim urgent Pe De-Le-ului
Multumim fervent Pe De-Le-ului
Ca-ntr-o zi de Mare sarbatoare
Ne-a adus Lumina mare
Din tara Ierusalimului
Pe banii.....sponsorului...

Altfel spus, sa ma ierte Bunul Dumnezeu daca am exagerat cu ceva... Tendentios nu ma consider ca as fi vorbit de cele Sfinte cu adevarat...
Insa, nu am ramas insensibil asa ca nu am ...rostit decat fluturasi, fara sa mi se...(stiti dv ce) de aceasta chestiune...
Imi pare din nou rau ca am atacat,destul de haotic, insa aceasta fapta de-a dreptul revoltatoare NU M-A LASAT RECE SAU INSENSIBIL...
Pe viitor promit sa nu mai scriu asa de ...bine documentat si voi adopta doar o atitudine umilă, supusă, respectuoasă. Ce mai vreau sa devin un model, poate ma va selectiona alt Flutur sa devin un fel de...mascota cu o comportare modestă, plină de bună-cuviintă.
Sanchi...
Doar nu credeti asemenea chestiuni...Sau , cine stie, poate ca tara asta are nevoie de mascote... Insa sa inceapa numaratoarea... Eu unul ma mlimitez sa fiu un Anonim cu idei si atitudine, fara sa devin fluturash..
Gata! Am incheiat si aceasta chestiune...
pana data viitoare promit ca o sa-i urmaresc din aproape pe totzi... GARANTEZ! SI o sa scriu... Fitzi linistitzi!
D.M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu