Translate

marți, 2 februarie 2010

Initiativa americana de a taxa...averile

Da, e adevarat!SUA da exemplu!

Cum cheltuiesc cei care sunt la putere sutele de milioane de euro pe care statul le colectează anual din enervantele taxe  instituite şi care a cunoscut până acum atâtea versiuni că nimeni nu le mai ţine minte numărul? Răspunsul oficial, dat de cei puşi să gestioneze tonele de euro, arată că s-au făcut programe educaţionale pentru copii, amenajări de parcuri, administrări de arii protejat,consolidari de edificii etc
Doar pe hartie...teoretic!Sau, cel putin asa dau impresia. Ca doar, nu se joaca acesti granguri cu foile si cu pixul si se mai scormonesc in cutia lor craniana asa tam-nitsam ca sa instaureze o alta taxa  pe te miri ce....
  Si acum, fara a vorbi in van, din unele discutii tembelizate am priceput si eu ceva!
 Mai puţin de un sfert din sumele colectate a fost folosit. Restul o fi folosit ca o centură de siguranţă pentru economie...

Ce background vă mai putem oferi despre taxe, rebotezate  în prezent in biruri?Am spus "taxă"? Este din multe puncte de vedere o amendă născocită de cei care ne conduc
Mai are rost să enumar şirul interminabil şi grotesc de bâlbâieli care a urmat? Mai are rost să vă amintesc de câte ori au venit cu câte o nouă variantă de taxă şi cum de fiecare dată argumentele pentru noua versiune erau exact opusul versiunii precedente?

TAXA AUTO-Exemplu concret
DE OCHII LUMII
Taxa auto, în nenumăratele ei forme de până acum, nu a fost niciodată o taxă de mediu. De fiecare dată, indiferent de denumire, a vizat numai autoturismele pe care românii şi le puteau permite: maşini cu motor cu capacitate mică, număr redus de cai putere, preţ până în 25.000 de euro. Vehiculele utilitare şi camioanele, utilajele agricole şi alte categorii de maşini cu consum mare de carburant şi, deci, mari poluatori, nu au făcut niciodată obiectul de interes al acestei taxe pentru simplul motiv că în ţara noastră nu se vând prea multe. Acest lucru reiese şi din faptul că, până în 2008, banii din această taxă au mers la Ministerul Finanţelor, iar destinaţia lor ulterioară - cum au fost folosiţi - nu se cunoaşte. Să vedem însă ce s-a făcut cu banii după ce s-a decis, de ochii lumii, că destinaţia lor trebuie să fie Ministerul Mediului.

SURSĂ DE ÎMBOGĂŢIRE
În subordinea acestui minister funcţionează o extraordinară vacă de muls şi o sursă inepuizabilă de făcut averi: Administraţia Fondului pentru Mediu. Este acea instituţie la care ajung toţi banii ce se colectează pentru mediu în România. În 2008, aproape 1 miliard de lei noi a ajuns la Fondul de Mediu din taxa auto! La cursul de schimb de atunci, asta înseamnă peste 300 milioane de euro! În 2009, deşi nu există încă estimări oficiale (este, evident, mult prea devreme!), suma se apropie de 700 milioane de lei, echivalentul a 160 milioane de euro! Cum s-au cheltuit cele 460 milioane de euro intrate în vistieria Fondului pentru Mediu? Am solicitat informaţii oficiale. Să începem cu anul 2009. S-au alocat bani pentru 17 proiecte aprobate între 2006 şi 2008 şi care se află încă în derulare: Centrul pentru colectarea deşeurilor electrice, electronice şi electrocasnice la Piatra Neamţ, în valoare de 113.556 RON; realizarea staţiei de epurare a apelor uzate, comuna Remetea, judeţul Harghita, în valoare de 3.882.000 RON; programul de educaţie ecologică Ecojunior, desfăşurat la Colegiul Naţional Roman Vodă din Roman, cu o valoare de 7.667 RON...

 Si povestea poate continua...


                                                      Zadkielix alias D.M

Un comentariu:

  1. Asta nu inteleg nici eu. Sunt atatea taxe la consiliile locale (pe langa cele la nivel national) si totusi nu se vede ca s-ar face ceva cu banii repectivi. In tara asta hotul e frate cu statul, se pare...

    RăspundețiȘtergere