Translate

marți, 20 octombrie 2009

Fantezie cu patru filosofi

Buna sa va fie inima doamnelor, domnisoarelor si dvs. domnilor! Aceasta creatie, cu scop bine conturat (improvizatie pe un substrat filosofic-"moartea") a fost apreciat chiar de cineva apropiat, de surioara mea mica- Any Clara ! Solicitat DE EA, AM ACCEPTAT PROVOCAREA si astfel am creat aceasta!
Cu speranta ca o sa o comentati si o sa...apreciati cum se cuvine, uitati creatia:

...................................................................................

In jurul unei mese dintr-o taverna destul de obscura, quasi-intunecoasa, i, cu multe mese de brad, masive dar si pestrit colorate, la ceas de seara stateau si prtru oameni. Daca te uitai mai atentie la acestia, fara sa ti dai seama pareau...decupati dintr-o alta lume...

Stand aproape de masa celor patru domni, extrem de interesanti, chinuindu-ma cu atentia de a nu face nici un fel de zgomot si inregistrand cu ajutorul unui reportofon ascuns in buzunarul hainei de piele am ascultat si inregistrat si auzit niste lucruri extraordinare.
De fapt, pe tot parcursul discutiei mi-am dat seama ca acesti 4 domni erau (nici mai mult si nici mai putin) unii dintre cei mai cunoscuti oameni , filosofi, din perioade istorice extrem de departate- Wittgenstein, Platon, Pitagora si Emil Cioran.

.....................................................................................

"W:-Ce este omul? Poate cineva sa-mi spuna cat de clar si...cat de bine se simte omul in aceasta viata? Nu de alta....Traieste el ce traieste dar vine si moartea. Dar nu cumva moare si stiinta si implicit filosofia cu el?
"Platon:-Nu pot sa zic prea clar...Aproximativ! Nu pot sa te contrazic! Tot aud spunandu-se -" Fii tu insuti!" Ma cam intriga chestia asta. Singurul ce a fost el insusi a fost Primul! Moartea e mai putin inspaimantatoare chit ca unii se desprind cu foarte mare greutate!
"Wittgenstein:-Si ce parere ai de acestia?
" Platon- Ei sunt indubitabili oameni superiori, alesi. Acceptati aceasta! Ganditi-va! Daca, oricare dintre domniile voastre aceste lucruri simple, de bun simt, m-ar face sa ma simt cu mult mai impacat,mult mai relaxat!
" Pitagora:Te respect pana la un puct. Insa prietene, eu-s adeptul ideii provenite din Orient! Moartea fizica vine odata cu uitarea, spiritul este cel mai important. In continuare nu uita si acel amanunt ca noi am fi niste umbre! Problema se pune insa, cum trecem peste acest episod...si prietene Wittgenstein, nu conteaza ce rol are fiecare ci ce anume a devenit sau va deveni....Si-n timpul vietiidar si dupa. Nu cumva moartea e doar o alta etapa , o anume granita?
"Cioran-Ca sa vezi!! Nu va mai ambalati atat! Moartea e mai mult decat atat! Nu mai exista argumente pentru a trai, uneori atat de patimas, exprimata de unii muribunzi ! Ma ingrozesc, ma rfac sa cred ca ei ii iubesc aceasta lume a zgomotelor! Nu e mai putin adevarat, ca in toata aceasta nesfarsita vointa de a mai trai, de a ne trai, de a ne chinui! Numai moartea reprezinta scaparea, eliberarea din toate aceste chingi. De ce anume isi doresc cu inversunare unii sa se chinuie?Si acum, ca sa nu fiu ipocrit, lumea ACEASTA NOUA, A SECOLULUI xx NU E DELOC DIFERITA DE CEEA CE STRAMOSII NOSTRII aveau impresia ca ar fi..."ALTFEL..".Ba, mai mult, am impresia ca uneori fraternizati cu acesti orgoliosi. Nu cumva vreti sa va ascundeti si sa va marturisiti frica?
"Wittgenstein-Nu prietene! Nu mi-e frica de moarte! Am trait asa ceva numai o singura data. Acum chiar nu mai are rost!
Platon:Astfel nu aveam cum si mai ales de ce sa neintalnim aici!
Pitagora: Poti sa scapi 1 singura data de moarte, de suflarea acesteia! Dar NU poti fi niciodata sigur de ce anume ai reusit sa eviti!! Categoric! Nu imi asum altceva!
Wittgenstein: Lucrurile nu s toate identice, egale, clare, precise, bine conturate etc Moartea nu ne separa dar nici nu ne aduna. Fiecare dintre noi suntem doaRCEI CE NE-AM PROIECTAT IN A FI NISTE MEDIOCRII , NISTE OAMENI COMUNI SAU NISTE OAMENI ALESI! Fiecare are parcursul lui! Harul lui, drumul lui, implicit moartea lui!
Cioran- Nu v-am inteles deloc! Sau poate ca imi dau prea bine seama ca cva ascndeti si aici, in aceasta stare, cand ar fi trebuit sa nu mai dati glas fricii! Nu stiu cum se frace!
Una e clar. Majoritatea accepta ! Si acum, nu mi-o luati in nume de rau! Daca va tot cramponati de ceea ce cu adevarat ramane esntial si totodata da originalitate vietii-MOARTEA!Serios insa, va reamintesc! Numai ea ramane unica, aproape vesnica, neinvinsa de nimeni, poate mai putin de Providenta, si toti cei ce incearca sa i se opuna sunt doar niste profitori, niste senili, niste ignoranti, chiar aproape naivi!"

Zadkielix alias D.M

4 comentarii:

  1. Absolut fenomenal! Sa traiesti Daniele!


    http://www.youtube.com/watch?v=eR1AbAYHdD0

    Asta ascult acum. Doresc sa ascultati toti cei care vizualizati acest fascinant blog.
    Ganduri bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da! Nu Moartea este o noua etapa: pt anumite suflete poate fi o (re)incarnare iar pt altii poate fii Sfarsitul- in sensul ca poate sta in planul in care Creatorul ne vrea sa ne duca: Raiul... Asta stiu de la alti oameni-de la niste suflete alese.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da ce publicitate mi-ai facut! Stii ca nu-mi place sa imi apara numele meu in orice lucrare... Dar tot te iubesc!
    Multumesc pt tema.


    P.S. Surioara ta cea mica :)

    RăspundețiȘtergere