Translate

vineri, 12 iunie 2009

Fantezie cu gabori in Mania cu Ro

Salutare! Asa că v-am promis ceva?
Mai ales pentru oamenii care-ţi explică ţie ca în situaţia asta cam tulbure în care ne cam scaldam am tot fost sdi unii sunt mai smekeri facand ,dregand şi învârtind si zicandu-ne ca nu avemn sansa ca atunci cand era calculatoroarelor acasă nu exista sau a net-urilor non-stop şi-o ardeam mai mult holbandu-ne la tembelizor...
A fost odata ca niciodata un roman...Cred ca spune totul...Se intalneste omul nostru cu un expresiv agent cu o faţă de boxer cerandu-oi actele "sa moara mama"!
Omul intreband:
-Da’ ce s-a întamplat, de ce m-aţi luat aşa de pe stradă?
- Eh, las’ că-ţi zic io ce s-a întâmplat,ii raspunde el, stoic.
Avea o resemnare în el, ceva gen “baaag pula, iar mă duc târziu, obosit acasă la nevastă că tre’ sa stau acuma juma’ de noapte să-l bat p-ăsta...”

La poliţie, asa de noua, cu termopane exista un gangla intrare. Tunel de oameni. Toţi imi făceau galerie “ooo, bine-ai venit, ăsta-i infractor? Mwhahahaha!"
Il introduc într-un birou. Unu’ mai şef p-acolo începe:
-Cum te cheamă?
-James Bond!
-Cum Dumnezeu? Ce naiba? Nu-tzi bate joc de noi...
-Asa mi se spune...
-Măi Bond tu ai mai făcut puşcarie?Iti doresti?
-ond asta e smeker....Mie mi-a sunat întrebarea altfel, “mai”, ăla, parcă sugera un capac drept rasplata...că sigur ai să te mai dai in spectacol!!!
-Nu.
-Foarte bine, deci, eşti Bond! Uite cum facem, ia tu foaia asta de hârtie şi începe să scrii ce-ai făcut. Cu cât scrii tu tot mai repede, cu atât scapi mai ieftin, că asta e, eşti la prima faptă,minciuna se iarta cand o recunosti! Nu de alta , dar o să fie lumea mai înţelegătoare.
-Dom’le, n-am ce să scriu, că eu n-am făcut nimic.
-Bun, atunci scrie aşa: subsemnatul cutare-cutare, în noaptea de (cât o fi fost atunci), am fost surprins de organele de poliţie...
-Am fost surprins? Am fost surprins mergând pe stradă, domnule, ducându-mă acasă.
-Bine, scrie alfel atunci, pula mea, scrie acolo că n-ai făcut nimic, dacă asta zici tu şi scrie că eşti de acord să-ţi facem o percheziţie acasă, domnule Bond!

In scurt timp povestea a început cu distracţie.Că unde sta, că ce face, că de ce e atat de suplu, ca dacă e terorist, ca de ce nu joaca in filme etc .I-au luat mobilul...
In ziua aceea parerea comisarului anchetator Tuzgureanu Leganel ce
parea mai inteligent ca restul şi care încalca legea din orgoliu,fara a fi prea
calm era un lucru etalon.
Deja era absurd orice. Din când în când mai apăreau şi alţii prin birouri şi se întrebau aceleaşi lucuri:
- Cum te cheamă, ce-ai făcut?
-N-am făcut, dom’le, nimic, vreau să plec acasă!
- Heheh, acasă???
Sau, mai penal.
-Ce-ai făcut?
-Nimic.
-Cum nimic? Păi de ce te ţin oamenii aştia aici?
Câteodată mai apărea câte unu’ cu imaginaţie:
-Câţi ani ai?
- XX (cât pula mea aveam atunci, că nu-mi amintesc şi nu-mi face nicio plăcere să-mi amintesc).
-La mulţi ani! Dar nu aici, la mulţi ani la puşcărie! Ia zi, ne zici ce-ai făcut?
Şi iar şi iar şi iar, toată noaptea. La un moment dat vine unu’ nou să-l înlocuiască pe boxer:
-Ce zice băiatu’, vrea să vorbească?
- Nimic!
-Ei, las’ că-i dau eu... curaj!
În secunda în care a zis “curaj”, pulanu’ pe care îl avea pe mânecă a ajuns pe birou.
-Bă, futu-ţi mortii mă-tii, pentru tine mă trezesc aştia noaptea din somn? Zi, în gâtu’ mă-tii odată ce-ai făcut!!!
Si i s-a servit o lectie...
Cateva minute eroul Bond a lesinat....Mult-putin, dar nici n-a trebuit. Ajunsese într-un punct în care dăduse în paranoia... Erau convinsi că vroiau să-i fabrice ceva şi să -l bage în puşcărie.
Deja il vedeau plătitor de oale sparte pentru dosare nerezolvate de nişte miliţieni incompetenţi ce sunt.
De fapt, gaborul, până la urmă, s-a dovedit mult mai jigodie decât se arătase la început. Şi mai avea şi-un nume din ăsta, ceva cu “-el” la sfârşit. Chiar acest înţeles în multe privinţe lipsea iar obsesia domniei sale "cu grade" cu “ce-ai făcut” şi cu “recunoaşte” persista...
APARE un altu’:
- De ce eşti aici?
- Da’ dumneavoastră cine sunteţi?
Prinsesem tupeu.
- Sunt ofiţer de poliţie, cine pula mea crezi că sunt, ce, am faţă de instalator sau ce?
Sincer, nu prezenta faţă de instalator, avea doar o faţă de tractorist, dar ceva l-a
oprit să-i spuna Bond sincer părerea sa.
Şi tot aşa, într-o distracţie continuă, cu pauze pentru amprentat, pentru poze... La un moment dat, Antonel, Irinel, Păsărel sau cum îl chema p-ăla şi-a adus aminte că ştie numele meu de undeva. Normal că-l ştia, apăream des în ziar, la rubrica monden filme...Si nu era Vanghelie sau Garcea....
Si cand au constatat ca omu seamana cu "baiatu lu sefu", i-au oferit atat libertatea cat si au strans cheta de bomboane, de bere si de transport gratis pana acasa "micului" Bond...
Ce mai...
] Traiasca Politia Romana!
Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa....

Zadkielix alias D.M

Un comentariu:

  1. Este prima mea incercare de acest gen in care nu am dorit decat un singur lucru:evocarea unei realitati pe cat se poate de apropiate de adevar.
    Cu sdperanta ca nu am exagerat si nu amjignit pe nimeni(aici fiind inclusi si domnii din institutia ce ne da din destul "siguranta si ordine") astept si va promit si alte creatii de acest gen, in cel mai scurt timp!
    Cu respecte

    RăspundețiȘtergere