Translate

duminică, 9 mai 2010

Cugetarea duminicala din Sfintele Scripturi

   Cu motiv, incepand de azi, saptamanal as dori sa postez si, cat se poate de obiectiv sa comentez, fara a denatura sensurile versetelor Sfintelor Scripturi.
 Mentionez ca nu sunt teolog insa,cu aceasta ocazie, patrund in acest univers al credintei, pe care Dumnezeu l-a lasat, mostenire tuturor generatiilor!
 Am gandit ca, pentru inceput, ar fi util sa scriu in fiecare duminica un pasaj biblic. Nu numai ca, cel ce ingrijeste acest blog , doreste sa si exprime multumirea adresata Creatorului, dar si din unele considerente ce tin de aspectul (oarecum adevarat) referitor la faptul  ca multi nu au citit Sf Carte.
Bineinteles, nu e un motiv de lauda personala, insa in aceasta lume extrem de secularizata, in care lumea da vina pe criza, pe neajunsuri etc numai intoarcerea la Dumnezeu ne poate scapa!
Pentru ca si mai multi cred ca nu exista nimic obiectiv in ea si ca totul acolo este interpretabil,as dori doar sa subliniez faptul ca, oricat de rai si inversunati fata de Stapan ne-am arata, niciodata Domnul Dumnezeu cel Adevarat, in Treime inchinat o sa poarte de grija tuturor, acum si pana la sfarsitul acestei lumi materialnice.

 "Pentru ca nu cei sanatosi au nevoie de medic ci aceia ce sunt bolnavi" cum intelept a rostit Mantuitorul Iisus Hristos, acum mai bine de 2000 de ani, fiind intrupat!

 Stau si reflectez...Omenirea a cunoscut multiple stadii de "evolutie", de cercetare, de progres in diferite sectoare ale activitatii, insa un singur aspect, incontinuu neglijeaza- sentimentul de veneratie, de constientizare ca mai presus de orice si oricine, Dumnezeu exista, guverneaza!

Oare cati vor descoperi ca sunt accidental sau nu... bolnavi fara sa fi suspectat macar aceasta? Nu doresc sa tin predici nimanui, cunoscandu-mi greselile personale si, incercand sa ma lepad de ele, sa cer iertare si, in final sa gasesc calea spre mantuire!
 Insa, ceea ce as dori sa fie foarte clar exprimata este, fara indoiala accentul ce ar trebui sa fie pus pe lecturarea, periodica a unor versete atat din Vechiul cat si din Noul Testament!
Sfânta Evanghelie după IoanCap. 15
9. Precum M-a iubit pe Mine Tatăl, aşa v-am iubit şi Eu pe voi; rămâneţi întru iubirea Mea. 
10. Dacă păziţi poruncile Mele, veţi rămâne întru iubirea Mea după cum şi Eu am păzit poruncile Tatălui Meu şi rămân întru iubirea Lui. 
Cap. 17
26. Şi le-am făcut cunoscut numele Tău şi-l voi face cunoscut, ca iubirea cu care M-ai iubit Tu să fie în ei şi Eu în ei.
Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol PavelCap. 5
2. Şi umblaţi întru iubire, precum şi Hristos ne-a iubit pe noi şi S-a dat pe Sine pentru noi, prinos şi jertfă lui Dumnezeu, întru miros cu bună mireasmă. 

Epistola către Evrei a Sfântului Apostol PavelCap. 7
27. El nu are nevoie să aducă zilnic jertfe, ca arhiereii: întâi pentru păcatele lor, apoi pentru ale poporului, căci El a făcut aceasta o dată pentru totdeauna, aducându-Se jertfă pe Sine însuşi. 
Cap. 9
14. Cu cât mai mult sângele lui Hristos, Care, prin Duhul cel veşnic, S-a adus lui Dumnezeu pe Sine, jertfă fără de prihană, va curăţi cugetul vostru de faptele cele moarte, ca să slujiţi Dumnezeului celui viu? 
25. Iar nu ca să Se aducă pe Sine însuşi jertfă de mai multe ori - ca arhiereul care intră în Sfânta Sfintelor cu sânge străin, în fiecare an. 
26. Altfel, ar fi trebuit să pătimească de mai multe ori, de la întemeierea lumii; ci acum, la sfârşitul veacurilor, S-a arătat o dată, spre ştergerea păcatului, prin jertfa Sa. 
28. Tot aşa şi Hristos, după ce a fost adus o dată jertfă, ca să ridice păcatele multora, a doua oară fără de păcat Se va arăta celor ce cu stăruinţă Îl aşteaptă spre mântuire.  

      Slava Lui Dumnezeu intru toate, Amin!
                                                                                                          Zadkielix alias D.M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu